Feedback

Kako sudjelovati u tenderima koje financiraju razvojni fondovi

18. rujan 2017

Ako ste se odlučili fokusirati na ovo tržište, trebali biste uložiti nešto vremena u  pripremu uspješne strategije koje će Vašu tvrtku dovesti do pozicije tvrtke osvaja razvojne tendere.

Ovo tržište nudi jasne prednosti za ostvarivanje ciljeva na međunarodnom polju (čak ako to i nije tržište koje je dovoljno eksploatirano od strane hrvatskih tvrtki) zbog nepostojanja ulaznih barijera, sigurnosti izvršenja projekata te standardnih i transparentnih procedura. To je pristupačan način dobivanja mogućeg poslovnog ugovora bez trošenja dodatnih financijskih kapaciteta, te dobivanja odličnih referenci koje tvrtka ostvaruje radom s međunarodnim organizacijama.
  • Prvi zadatak je biti dobro i na vrijeme informiran o svim poslovnim mogućnostima koje se nude na raznim tržištima. Kako su izvori informacija prilično raspršeni, preporuča se koristiti uslugu nekog od informacijskih servisa.
  • Provjerite da li je tvrtka ispravno registrirana i ažurirana kao davatelj usluga/dobavljač robe/izvršitelj radova na stranicama za registraciju kod institucija kod kojih je registracija obvezna. 
  • Napišite najbolju ponudu i ne odstupajte onoga što ste u ponudi naveli.
 
  • World Bank
Svjetska banka oglašava tendere za svoje vlastite korporativne potrebe, kroz akvizicije širokog raspona robe i usluga. Tvrtke zainteresirane za sudjelovanje na ovim tenderima moraju biti registrirane kao davatelj usluga, odnosno dobavljač robe ili izvršitelj radova iako popunjavanje registracijskog obrasca ne znači automatsko prihvaćanje tvrtke kao ponuditelja u Svjetskoj banci.
http://www.worldbank.org/en/about/corporate-procurement/vendors
 
  • Inter-American Development Bank
Registracija se preporuča ukoliko želite podnositi ponude za korporativne tendere Banke. Usluge koje Inter-American Development Bank traži najčešće su višestruke. Npr.: savjetodavne usluge, tehnička podrška, usluga podrške, izgradnja, software i hardware te uredska oprema.
http://www.iadb.org/en/resources-for-businesses/corporate-procurement/supplier-registration-form,7185.html?session=
 
  • Central American Bank for Economic Integration
Kod ove banke postoji dobrovoljni registar ponuđača, tvrtki koje su zainteresirane za rad s ovom organizacijom, a može se vidjeti na ovom liku:
http://proveedores.bcie.org/opencms/opencms/proveedores-publica/registro-proveedores/index.html
  • World Bank BID DACON
Ovo je baza koju zajednički koriste World Bank, Inter-American Development Bank i African Development Bank za obavljanje savjetodavnih usluga. Nije obvezno, ali se svakako preporuča da budete registrirani ako se želite nadmetati za neki od njihovih tendera.
http://dacon.afdb.org/dacon
 
  • African Development Bank E-Consultant
Ovo je baza konzultantskih usluga, bez obzira da li ih izvodi pojedinac ili tvrtka, a kojima upravlja African Bank Group.
https://econsultant.afdb.org:44356/welcomedacon#
 
  • Asian Development Bank. Consultant management system
Asian Development Bank koristi Consulting Services Recruitment Notices system pri čemu Banka osigurava informacije o konzultantskim uslugama koje su potrebne u određenom projektu i njima upravlja. Informacije su kategorizirane po zemljama, granama industrije, izvoru, trajanju ugovora i vrijednosti projekta.
https://uxdmz06.adb.org/OA_HTML/adb/adbpos/jsp/ADBCMSLogin.jsp
 
  • European Bank for Reconstruction and Development. E-Selection
E-Selection je aplikacija Europske banke za obnovu i razvoj koja, nakon obvezne registracije, omogućava sudjelovanje u procesu selekcije savjetodavnih usluga za EBRD. Preporuča se i individualnim i korporativnim konzultantima.
https://eselection.ebrd.com/suite/apps
 
  • United Nations Global Market
Ujedinjeni Narodi imaju obvezu pohranjivanja baze dobavljača koja sadrži registracije tvrtki iz svih zemalja članica. Registracija dobavljača je besplatna i vrlo jednostavna. Zainteresirane tvrtke se trebaju prijaviti na jedinstvenom portalu koji koriste UN i sve njegove agencije kao što su UNICEF, ACNUR ili United Nations Development programmes. Kompletan proces je online. Dobavljači trebaju svojim proizvodima ili uslugama dodijeliti određene UNSPSC kodove. Nakon toga, sukladno kriterijima prihvatljivosti i vrednovanju svakog pojedinog zahtjeva rezultati procesa registracije šalju se aplikantima.
Odjel Ujedinjenih Naroda za administrativne usluge i korporativne akvizicije održava bazu dobavljača i izvođača uredno klasificiranom i ažuriranom, stoga se preporuča informirati Odjel o bitnim promjenama u Vašoj tvrtki.


Nakon što obavite sve oko registracije i počnete primati tendere postavlja se pitanje:
Koji su glavni natječajni postupci na ovom tržištu?
  • RFI: (Request for information). Ovo je dokument čiji je cilj prikupiti informacije o kapacitetima različitih pružatelja usluga/dobavljača. Podaci se obično koriste u formatu za komparativne svrhe kako bi se mogli međusobno uspoređivati. 
  • EOI (Expression of interest): Ovo je dokument pomoću kojega davatelj usluga/dobavljač izražava svoj interes za izvođenje projekta i dokazuje svoje sposobnosti za njegovo ostvarivanje. 
  • Request for Quotations: Usluga je unaprijed definirana i cilj ovog dokumenta je uspostaviti cjenovnu razinu različitih ponuda. 
  • Request for Qualifications: Specifikacija različitih kapaciteta tvrtke kod obavljanja usluga ili radova odgovor je na ovaj zahtjev. Na taj način naručitelji su u mogućnosti oformiti listu potencijalnih dobavljača.
  • RFP: Request for proposals: Prezentacija ponuda. Koristi se u projektima kod kojih je potreban poseban tehnički i financijski kapacitet. Odgovori uključuju opće informacije o tvrtki, financijske mogućnosti i tehničke sposobnosti te ljudske i materijalne resurse.
 
 
Nakon što ste izabrali odgovarajući tender za Vašu tvrtku, stigao je trenutak kada se trebate koncentrirati na izradu ponude. Obavezno je točno slijediti upute navedene u dokumentaciji za nadmetanje i izraditi ponudu maksimalno kvalitetno.
Važno je precizno definirati usluge ili radove koji se traže u dokumentaciji za nadmetanje.
Svakako je važno na vrijeme prirediti sve tražene dokumente kako prije isticanja roka za predaju ponuda ne biste bili u žurbi.
Najvažniji dokumenti su reference s ranijih projekata, životopisi osoba koje će izravno sudjelovati u izvršavanju projekta, pravna dokumentacija itd.

tenderi.hr nisu odgovorni za sadržaj povezanih stranica.